sposoby na jesienną chandrę

Kilka sprawdzonych sposobów na jesienną chandrę.

Jesień to pora roku, która nie należy do najbardziej lubianych. Problemy z samopoczuciem zaczynają się, kiedy pojawiają się krótkie dni, cały czas pada i jest zimno. Spadek nastroju, apatia, stany depresyjne to typowe objawy świadczące o tym, ze dopadła nas chandra. Jak radzić sobie ze spadkiem formy?

1. Wysypiaj się.

Dni są zdecydowanie krótsze niż latem, dlatego jeśli wygospodarujesz choć godzinę snu więcej niż dotychczas, organizm będzie miał więcej czasu na regenerację. Na pewno na tym zyskasz. Obudzisz się bardziej wypoczęty i gotowy na kolejny dzień.

2. Walcz ze stresem.

To właśnie stres jest największym sprzymierzeńcem chandry. Szkodzi nie tylko zdrowiu psychicznemu, ale również fizycznemu. Kiedy stres nas dopada i denerwujemy się, że znowu nam coś nie wyszło, samopoczucie bardzo się pogarsza. Jeśli nie dajesz sobie rady z tym problemem, idź do specjalisty. Może wystarczy poznać techniki relaksacyjne. Joga, masaże… Jeśli ma pomóc to dlaczego nie spróbować?

3. Zmień dietę.

Zdrowe odżywianie ma niewątpliwie ogromny wpływ na samopoczucie. Niezdrowa żywność pogarsza stan fizyczny i psychiczny. Przekąski, fast foody, zbyt duża ilość cukru i tłuszczu. Taka dieta to nie tylko dodatkowe kilogramy, ale również wstęp do depresji. Jesień to idealny czas, by zmienić nawyki żywieniowe i zadbać o siebie.

sposoby na walkę z jesienną depresją
W zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego dbaj o to co jesz

4. Ruszaj się.

O zaletach ruchu słyszał chyba każdy. Podczas aktywności fizycznej, do mózgu przedostają się endorfiny. Odpowiedzialne one są za poczucie zadowolenia i szczęścia. To również świetny sposób na walkę ze stresem. Oprócz poprawy przemiany materii, zmniejsza się poziom kortyzolu, który jest odpowiedzialny za stres.

5. Zrób coś tylko dla siebie.

Zostaw wszystko za sobą, odpręż się i w ciszy pomyśl, czego brakuje Ci do szczęścia. Wyznacz sobie mały cel do osiągnięcia. Takie sukcesy też potrafią cieszyć. Zrób sobie gorącą kąpiel, zapal świece…Zadbaj o lepsze samopoczucie. Taki relaks podniesie Cię na duchu i wprawi w lepszy nastój.

6. Suplementacja.

Nie chodzi tu oczywiście o leki poprawiające nastrój, które są dostępne w każdej aptece. Czasem wystarczy dostarczyć organizmowi więcej witaminy D. Latem, kiedy świeci słońce, organizm nie ma problemow z jej niedoborem. Okres jesienno – zimowy to najwyższy czas, by uzupełnić braki witaminy.

jesienna depresa
Odrobina świeżego powietrza w ładny dzień potrafi poprawić humor i zniwelować jesienną chandrę

7. Światło, olejki, aromaterapia.

Złe samopoczucie najczęściej spowodowane jest brakiem świata. Warto zainwestować w specjalna lampę i zastosować fototerapię. Zapachy również odgrywają dużo rolę. Olejki eteryczne stosowane w aromaterapii potrafią zdziałać cuda. Do walki z chandra można zastosować olejki cytrusowe (grejpfrutowy, cytrynowy, pomarańczowy), eukaliptusowe, z drzewa herbacianego i z trawy cytrynowej.

Jeśli spadek nastroju jest tak duży, że to co do tej pory nas cieszyło, już nie sprawia przyjemności, może to oznaczać stany depresyjne. W tym wypadku trzeba udać się do specjalisty, gdyż depresja wymaga leczenia. To niebezpieczna choroba, która jest często lekceważona. W tym wypadku niezbędne będzie leczenie farmakologiczne. Jeśli to jednak tylko jesienna chandra, zadbaj o swoje samopoczucie, a efekty pojawią się bardzo szybko.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *